Koronavirus

Turvallinen matkustaminen koronavirusepidemian aikana

Tavoitteenamme on huolehtia Länsi-Uudenmaan tärkeimmistä matkustustarpeista myös poikkeusoloissa.

Henkilöstömme työskentelee vain terveenä ja busseistamme puhdistetaan tehostetusti ne pinnat, joita kosketaan paljon.

On ensiarvoisen tärkeää, että asiakkaamme matkustavat kyydissämme vain terveenä ja huolehtivat hyvästä käsihygieniasta, sekä aivastustekniikasta. Jos on mahdollista, kannattaa matkustaa ruuhka-aikojen ulkopuolella, jolloin on mahdollista istua hieman kauempana muista matkustajista. Liput on hyvä ostaa etukäteen esimerkiksi Pohjolan Liikenteen verkkokaupasta; näin voimme minimoida lähikontakteja kuljettajiemme kanssa.

Koronavirustilanteen vaikutukset linja-autoliikenteeseemme

Finnair City Bus jää toistaiseksi tauolle

Finnair City Bus -palvelu jää tauolle maanantaista 23.3. alkaen. Olemme jatkaneet kaikkien Finnair City Bus -lippujen käyttöaikaa vuoden 2020 loppuun asti. Voit siis käyttää normaalisti hankkimasi liput, kun liikennöinti taas palautuu normaaliksi.

Jos et pysty käyttämään sarjalippua ja haluat rahojen palautuksen, ole meihin yhteydessä palautelomakkeemme kautta: www.pohjolanliikenne.fi/fi/palaute. Valitse kohta “Muu kysely” ja täytä lomake.

Länsi-Uudenmaan vuoroja supistetaan

Maanantaista 23.3. alkaen Länsi-Uudenmaan vuoroja ajetaan arkisin pääosin lauantaiaikataulun mukaisesti. Myös viikonlopun vuoroja supistetaan. Uudet aikataulut löydät täältä: www.pohjolanliikenne.fi/fi/aikataulut.html viimeistään pe 20.3.2020

Korvaukset Länsi-Uudenmaan alue- ja kausilipuista

Jos et pysty käyttämään Länsi-Uudenmaan alue- tai kausilippuasi ja haluat rahojen palautuksen, ole meihin yhteydessä palautelomakkeemme kautta: www.pohjolanliikenne.fi/fi/palaute. Valitse kohta “Muu kysely” ja täytä lomake. Käsittelyn nopeuttamiseksi lisääthän viestiisi mukaan viitenumeron. Viitenumeron löydät verkkopankista tai tiliotteelta verkkokauppaostoksen yhteydestä.

Jos haluat laittaa alue- tai kausilippusi tauolle ja jatkaa sitä kun tilanne on normalisoitunut, ole meihin yhteydessä täällä: www.pohjolanliikenne.fi/fi/palaute, valitse kohta “Muu kysely” ja täytä lomake. Käsittelyn nopeuttamiseksi lisääthän viestiisi mukaan viitenumeron. Viitenumeron löydät verkkopankista tai tiliotteelta verkkokauppaostoksen yhteydestä. Rahojen palautus tai tauko katsotaan voimaan tulevaksi siitä päivästä kun asiakas on tehnyt meille ilmoituksen. Tämä siksi, että emme voi varmistua asiakkaiden tarkoitusperistä käyttää aluelippua ennen ilmoituspäivämäärää.

Korvaukset Länsi-Uudenmaan kertalipuista

Jos vuoro, johon olet hankkinut kertalipun perutaan, voit käyttää lipun toisessa saman päivän vuorossa veloituksetta. Jos et pysty käyttämään lippua ja haluat rahojen palautuksen, ole meihin yhteydessä palautelomakkeemme kautta: www.pohjolanliikenne.fi/fi/palaute. Valitse kohta “Muu kysely” ja täytä lomake. Käsittelyn nopeuttamiseksi lisääthän viestiisi mukaan viitenumeron. Viitenumeron löydät verkkopankista tai tiliotteelta verkkokauppaostoksen yhteydestä.

Jos sinulla on paperinen lippu, jota et voi enää käyttää, lähetä se meille postitse: Asiakaspalvelu / Oy Pohjolan Liikenne Ab, Veturitie 17, 00240 HELSINKI. PL korvaa postimaksun pankkitilille kuittia vastaan.